VW Golf 3,electromotor echipat pe motorul de 1.4 i

Totul despre problemele masinilor
bibanu47

VW Golf 3,electromotor echipat pe motorul de 1.4 i

Mesaj necitit de bibanu47 »

Prezentare electromotor VW Golf 3 echipat pe motorul de 1.4 i

Majoritatea electromotoarelor cu care sunt dotate autoturismele VW,sunt produse de firma Bosch.
Intotdeauna cand cumparam o anumita piesa care intra in componenta electromotorului sau a alternatorului trebuie sa cerem numai dupa codul respectiv care il au fiecare deoarece daca vom cumpara dupa datele autoturismului ne putem trezi cu o alta piesa care nu ne este de folos reparatiei noastre.
La Bosch codul este alcatuit din 10 cifre si apare in felul urmator 0 000 000 000,deci avem prima cifra care este scrisa singura iar celelalte cifre sunt in grupuri de cate 3.
Dupa cum se vede la electromotorul in cauza,codul este : 0 001 112 021 si in functie de acesta am comandat bendix si bucsile rotorului.
Daca ar fi ceva de reprosat acestor electromotoare,ar fi faptul ca nu au bucsa montata pe capacul din fata ci acesta este montata in cutia de viteze si este foarte dificil de extras cea veche si presat cea noua datorita faptului ca nu ai prea mult acces pe motorul de 1.4 i,intrucat pe sub masina nu este posibil din cauza planetarei,suportilor,ansamblului de la viteze si coloanei de tobe iar pe deasupra vine tocmai pe partea din spate a motorului si in acel punct este montata galeria de admisie si nu vezi nimic din cauza ei decat cu ajutorul unei oglinzi si ajungi foarte greu chiar daca te intinzi peste motor :sparge: si daca se intampla sa iti cada bucsa din mana,intra direct in carcasa cutiei si nu o mai poti recupera. :rade:
Eu personal inca nu am patit rusinea asta dar inca nu a trecut timpul. :)
la demontarea electromotorului am gasit in el foarte multa rugina impreuna cu praf rezultat de la uzura carbunilor.
Totul se spala cu benzina dupa care se baga la presiune de apa,apoi se sufla cu aer comprimat dupa care bucsile,axul rotorului si interiorul bendixului se ung cu vaselina si se remonteaza totul la loc.

Sculele folosite sunt urmatoarele:

-surubelnita plata si cruce,
-tubulare de 7 si de 13,
-clichet,prelungitor lung si scurt,
-patent pentru extras siguranta bendixului,
-ciocan max.500 gr,
-un dorn de 14 mm in diametru pentru depresarea si presarea noilor bucsi.

Inainte de remontarea rotorului in stator,curatam zona unde lucreaza carbunii(colector)cu niste smirgher cu granulatie mai mica dar numai dupa ce il introducem in putina motorina pentru a evita zgarieturile colectorului care este foarte moale,intrucat este realizat din cupru.
Avem si ceva poze dar imi cer scuze pentru calitatea lor,intrucat am lucrat aseara tarziu la lumina din atelier.
Pentru a intelege mai usor,v-am definit fiecare piesa in cadrul pozelor.
Fişiere ataşate
27032014472.jpg
27032014474.jpg
27032014475.jpg
27032014476.jpg
27032014477.jpg
27032014479.jpg
28032014480.jpg
28032014481.jpg
28032014484.jpg
28032014487.jpg