Alfa Romeo 164,reparatia capitala a motorului de 2,5 TD cu 4

Totul despre problemele masinilor
bibanu47

Alfa Romeo 164,reparatia capitala a motorului de 2,5 TD cu 4

Mesaj necitit de bibanu47 »

Alfa Romeo 164,reparatia capitala a motorului de 2,5 TD cu 4 chiulase



Acest tip de motor este unic in felul sau,deoarece italianul l-a construit cu 4 chiulase si a fost echipat cu cate o chiulasa pe fiecare piston in parte,fara a practica canalizatii de ungere prin ele,preferand sa vina cu conducte exterioare pentru transportul uleiului,iar prin chiulasa trece decat lichidul de racire.
Distributia este in ulei,fiind alcatuita numai din pinioane,fara lant sau contra patine de frictiune.
Motorul este prevazut cu camasi in bloc,etansate cu oringuri de cauciuc si inele de aluminiu,separand lichidul de racire fata de ulei.
La demontare am gasit uzura pe camasile setului motor,pistonul nr. 1 nu functiona din cauza supapelor care nu produceau etanseitatea,iar segmentii erau extrem de uzati.
In pozele de mai jos incerc sa detaliez unele etape din reparatia motorului si de aceea va rog sa dati atentie semnificatiilor mentionate de mine in cadrul fiecarei poze.
Fişiere ataşate
Alfa-Romeo 164.JPG
motorul dupa ce a fost demontat de pe caroserie.JPG
motorul dupa ce a fost demontat de pe caroserie.JPG (64.1 KiB) Vizualizat de 3017 ori
vedere  superioara motor.JPG
vedere superioara motor.JPG (74.08 KiB) Vizualizat de 3017 ori
pompa de injectie.JPG
pompa de injectie.JPG (62.94 KiB) Vizualizat de 3017 ori
alternatorul.JPG
alternatorul.JPG (76.23 KiB) Vizualizat de 3017 ori
ansamblu motor.JPG
ansamblu motor.JPG (106.8 KiB) Vizualizat de 3017 ori
motorul cu chiulasele demontate.JPG
motorul cu chiulasele demontate.JPG (74.3 KiB) Vizualizat de 3017 ori
blocul motor cu vilbrochenul montat.JPG
blocul motor cu vilbrochenul montat.JPG (69.1 KiB) Vizualizat de 3017 ori
baia de ulei a motorului.JPG
baia de ulei a motorului.JPG (62.89 KiB) Vizualizat de 3017 ori
culbutorii de pe un piston.JPG
culbutorii de pe un piston.JPG (57.31 KiB) Vizualizat de 3017 ori
primele doua pistoane,dintre care se poate observa ca cel din stanga,adica nr.1 nu lucra,ere umed de motorina.JPG
primele doua pistoane,dintre care se poate observa ca cel din stanga,adica nr.1 nu lucra,ere umed de motorina.JPG (74.88 KiB) Vizualizat de 3017 ori
pinioanele pentru antrenarea distributiei.JPG
pinioanele pentru antrenarea distributiei.JPG (68.53 KiB) Vizualizat de 3017 ori
pinioanele care asigura distributia.JPG
pinioanele care asigura distributia.JPG (73.5 KiB) Vizualizat de 3017 ori
fanta segmentului vechi si uzat.JPG
fanta segmentului vechi si uzat.JPG (68.36 KiB) Vizualizat de 3017 ori
fanta segmentului nou.JPG
fanta segmentului nou.JPG (58.73 KiB) Vizualizat de 3017 ori
una din cele 4 garnituri de chiulasa.JPG
una din cele 4 garnituri de chiulasa.JPG (68.72 KiB) Vizualizat de 3017 ori
chiulasele dupa curatire si pasuirea supapelor si totodata se poate observa si delimitarea celor 4 chiulase,ele fiind sustinute doar de galeriile de admisie si evacuarea,acestea fiind comune.JPG
chiulasele dupa curatire si pasuirea supapelor si totodata se poate observa si delimitarea celor 4 chiulase,ele fiind sustinute doar de galeriile de admisie si evacuarea,acestea fiind comune.JPG (76.93 KiB) Vizualizat de 3017 ori
`camasa confectionata.JPG
`camasa confectionata.JPG (84.13 KiB) Vizualizat de 3017 ori
kit garnituri.JPG
kit garnituri.JPG (68.5 KiB) Vizualizat de 3017 ori
segmentii pentru un piston.JPG
segmentii pentru un piston.JPG (61.26 KiB) Vizualizat de 3017 ori
segmentii si una din camasi.JPG
segmentii si una din camasi.JPG (68.08 KiB) Vizualizat de 3017 ori
privire de ansamblu a partii superioare a chiulaselor.JPG
privire de ansamblu a partii superioare a chiulaselor.JPG (70.3 KiB) Vizualizat de 3017 ori
una din cele 4 camasi ale setului motor.JPG
una din cele 4 camasi ale setului motor.JPG (60.28 KiB) Vizualizat de 3017 ori