Inlocuirea discurilor si a placutelor de frana

Totul despre problemele masinilor
bibanu47

Inlocuirea discurilor si a placutelor de frana

Mesaj necitit de bibanu47 »

Inlocuirea discurilor si a placutelor de frana


Pentru inceput,tragem frana de mana,slabim ambele roti,ridicam pe una dintre parti autoturismul cu ajutorul unui cric si obligatoriu asiguram masina cu orice avem la indemana,buturuga,2 jenti suprapuse,capra metalica,etc,nu se lasa cricul sub presiune,deoarece la orice miscare putem avea surpriza sa cada si mai ales avand in vedere ca se lucreaza cu capul sub aripa,este foarte riscant.
Se demonteaza roata,cele 2 suruburi de la etrier,placutele de frina,cele 2 suruburi de la suportul etrierului si in ultima faza,discul de frana.Inainte de montarea discului nou,trebuie curatata foarte bine suprafata fuzetei,acolo unde ia contact cu discul,deoarece orice mica denivelere poate transmite discului o miscare aleatorie,manifestata prin vibratii in volan si mai departe in caroserie,mai ales la viteze mari.Curatatul se efectueaza cu ajutorul unei perii de sarma si smirgher cu granulatie mai mare.Exista unele discuri de frana care sunt imbracate pe suprafata de rulare a placutelor,cu o vopsea de conservare de culoare galbena sau albastra de obicei,care face protectia lor antiruginire,pana la stadiu de montare,acest strat se curata obligatoriu dupa acea suprafata.
Remontam discul,suportul etrierului,placutele de frana si ajungem la etrier,dar pistonul acestuia trebuie presat mai in interior deoarece placutele noi sunt mai late si etrierul nu se poate monta.Cum putem face cea mai simpla presa, de comprimat acest piston?
Luam o placuta de frana veche,o curatam de ferodoul ramas pe ea si in centru ei dam o gaura cu bormasina cu un spiral de 10 mm,operatia se face neaparat fixand placuta intr-o menghina deoarece fiind un spiral mai mare,ne-o poate smulge din mana si pot surveni multe accidente.Se cumpara din comert un surub de M10 filetat pana la capat care sa aiba o lungime de vreo 10 cm si o piulita pereche cu acest surub,dupa care piulita se sudeaza perfect aliniata pe gaura care am dat-o in placuta si apoi surubul se infileteaza in centrul acesteia.
Cum folosim aceasta presa?
Cu ajutorul unei placute vechi dispusa peste pistonul etrierului,impingem in aceasta cu surubul din centrul presei,presa care la randul ei se sprijina pe interiorul etrierului,in zona unde acesta e decupat in forma de "U".
Inainte de a comprima pistonul,demontam capacul de la vasul de lichid al pompei de frana si urmarim daca in timpul presarii,lichidul trece peste marginea vasului si la nevoie mai golim din el cu ajutorul unei seringi.
Niciodata la aceasta operatie de presare nu se slabeste surubul de aerisire deoarece introducem inutil aer in instalatie.Dupa presare remontam placutele noi,etrierul cu cele 2 suruburi de fixare si apoi roata.
Operatia de schimbare a discurilor si placutelor este valabila atat pentru fata cat si pentru spate,bineinteles fac referire la turismele care nu sunt dotate cu saboti.
Ce apare in plus la schimbarea placutelor pe spate?
Dupa asigurarea autoturismului si demontarea rotii,slabim frana de mana altfel nu se poate demonta etrierul si singura operatie in plus fata de partea din fata,este faptul ca atunci cand presam pistonasul,il si rasucim in sensul acelor de ceasornic,deoarece acesta se infileteaza in interiorul lui pe un surub central care face reglajul si toleranta placutelor care asigura eficienta franei de mana.
Nu incercati presarea pistonasului fara rasucire deoarece nu reusiti.
Dupa lasarea autoturismului jos la terminarea lucrarii,obligatoriu actionam pedala la pompa de frana pana cand pedala se ridica si devine constanta.Nu este necesara aerisirea instalatiei decat atunci cand inlocuim garniturile de la etriere,atata timp cat instalatia nu are pierderi,nu are cum sa patrunda aer in ea.Daca totusi interveniti la garnituri,la umplerea instalatiei folositi lichid cu indicativul DOT 4 sau 5.
Fişiere ataşate
CAPRA-SUSTINERE-AUTO-BT-AS-6000.jpg
CAPRA-SUSTINERE-AUTO-BT-AS-6000.jpg (27.53 KiB) Vizualizat de 3311 ori
presa pistonas etrier.jpg
sistem franare fata.jpg
07042014511.jpg
07042014510.jpg
07042014509.jpg