Ford Focus 1.4 16V an 2005 - inlocuire kit de ambreiaj

Totul despre problemele masinilor
bibanu47

Ford Focus 1.4 16V an 2005 - inlocuire kit de ambreiaj

Mesaj necitit de bibanu47 »

La motoarele de 1.4 se inlocuieste numai rulmentul,placa de presiune si discul de ambreiaj dar fara volanta,neavand modelul devolanta cu masa dubla ca sa poata fi compromisa.

Pentru efectuarea acestei operatii se demonteaza urmatoarele:
-capota,
-scut protectie,
-roti fata,
-se despivoateaza si se scot planetarele,
-brat sustinere dintre cutie si caroserie,
-compresor aer conditionat,
-carcasa filtru,
-suport acumulator,
-cupla instalatie motor din tabloul de sigurante,
-calculator asistare motor(ECU),
-galerie de evacuare,
-vas lichid racire motor,
-vas lichid si pompa servodirectie,
-toate racordurile de raciare ale motorului,
-conducta alimentare cu lichid ambreiaj,
-cabluri cautatoare viteze de pe cutie,
-racorduri alimentare combustibil,
-racord vacuum sistem franare,
-tamponul frontal de la distributie,
-tamponul de sustinere de deasupra cutie de viteze,
si dupa toate aceste motorul se scoate impachetat cu cutie cu tot si se lucreaza la banc.

Procedeul meu de lucru esta ca demontez compresorul de AC de pe motor si il suspend pe caroserie fara a pierde freonul din el,ca proprietarul masinii sa nu mai cheltuiasca fara rost inca 150/200 ron pentru a mai incarca instalatia.

Am ramas surprins placut de urmatoarele probleme:

-felul in care este cuplata toata instalatia motorului cu o mufa multicontact in tabloul de sigurante,un sistem bine gandit si efecient,
-planetarele nu mai au la capete acele oribile piulite din tabla ambutisata care creiau probleme mereu,ci au fost gaurite si filetate in centru,fixarea pe fuzeta fiind facuta cu un simplu surub de M10,
-tot aici la planetare as mai adauga ceva,in timp acest surub central care fixeaza planetare se poate demonta si prin gaura ramasa de la el se poate incarca planetara cu vaselina fara a fi demontata,folosind un decalimitru, ,acesta practica fiind facuta prin anii 1987 la VW si Audi.


Acum trecem la partea negativa a constructorului si as incepe astfel:

-galeria de evacuare nu are imbinare cu catalizatorul,un lucru foarte ciudat,nu se pot schimba decat impreuna si costa o gramada de bani,
-se poate intampla sa se fisureze galeria de evacuare din cauza temperaturii mari,asta insemnand sa fie schimbata cu catalizare cu tot,astfel ansablul cu totul are cam un 1 metru lungime de la motor si pana la prima imbinare,
-acest fapt m-a deranjat enorm la demontarea motorului deoarece neputand sa las galeria de evacuare pe motor,cum este normal sa ramana,am pierdut ore bune de demontat prin spatele motorului unde nu prea ai spatiu deloc si suruburile fiind arse si coxificate de rugina s-au rupt necesitand diverse operatii de lacatuserie pentru a le elimina si schimba.

La demontarea ambreiajului am constatat ca se mersese ceva cu el peste limita de km admisa si din acest motiv discul de ambreiaj a ajuns la nituri si a permis acestora sa frece suprafata de contact a volantei,facand canale pe ea si invinetind-o de temperatura.

Aici iar as fi critic ca de obicei si as spune astfel:

-nu pricep de ce nu se mai face nituirea ferodourilor pe discul de ambreiaj cu nituri din cupru si se face cu din cele metalice ca sa deterioreze volanta,aceasta nefiind piesa de schimb in kit-ul de ambreiaj ca la cele cu masa dubla care se rup in timp.
-un lucru care m-a deranjat enorm a fost sistemul de montare a curelelor de la accesorii care se vor montate numai cu dispozitiv special pentru intinderea lor, fiind intinse cu acesta si renuntand la sistemul de intindere clasic si eficient.
Tare mi-as dori sa cunosc persoana respectiva care sunt sigur ca s-a umplut de bani de pe urma acestei inovatii idioate si sa il intreb de ce a renuntat la sistemul de reglaj conceput de un baiat destept.
Fişiere ataşate
DSC00001.JPG
DSC00005.JPG
DSC00006.JPG
DSC00007.JPG
DSC00008.JPG
DSC00010.JPG
DSC00011.JPG
DSC00013.JPG
DSC00016.JPG
DSC00018.JPG
DSC00019.JPG
DSC00020.JPG
DSC00021.JPG
DSC00022.JPG
DSC00027.JPG
DSC00028.JPG
DSC00030.JPG
DSC00031.JPG
DSC00032.JPG
DSC00034.JPG
DSC00116.JPG
DSC00118.JPG