Regenerare acumulatori cu Pb - MIT sau ADEVAR

Aparatura, montaje, orice care nu se incadreaza in forumurile de mai sus.
Robert_89
Utilizator nou
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mar 21, 2018 10:45 am

Regenerare acumulatori cu Pb - MIT sau ADEVAR

Mesaj necitit de Robert_89 »

Salutare tuturor membrilor si scuze staff-ului daca acest post nu este unde ar trebui sa fie!



De curand am inceput sa lucrez la un proiect nou si anume desulfatator acumulatori cu plumb (de toate categoriile : Flooded, AGM si GEL). Candva credeam ca acest proces de desulfatare a acumulatorilor este un MIT si ca un acumulator, de indata ce da semne de "oboseala", trebuie schimbat cat mai repede.



In prezent, parerea mi-a fost schimbata de cativa ingineri din S.U.A si Coreea de Sud, care au inventat roata de la caruta , bazandu-se pe chimia pura a acumulatorului cu plumb si au incercat si reusit sa oberve ce se intampla la nivel chimic in procesele de descarcare/incarcare regulata.

Dupa cum stiti, acumulatorul cu plumb (ma refer strict la cel de 12V) este format din 6 elementi de 2V inseriati (capacitatea si forma pot varia de la un producator la altul), fiecare element are un numar de electrozi negativi si pozitivi inconjurati de un lichid , numit si electrolit (in unele cazuri un suport de fibra de sticla absorbant - AGM sau GEL) ce faciliteaza schimburile energetice intre electrozi si electrolit, rezultand un acumulator ce poate furniza tensiuni la borne de 12 V teoretic (practic mai mult de 12V pt un acumulator "sanatos") .



Electrodul pozitiv, din constructie este format din pasta de dioxid de plumb ( PbO2 ) si electrodul negativ din Pb amestecat cu diferite materiale, tot in forma de pasta. In procesul normal de incarcare/descarcare, electrodul negativ, in urma proceselor chimice, este acoperit de un substrat/pelicula de sulfat de plumb (PbSO4) ce ingreuneaza functionarea normala, in urma caruia acumulatorul da semne de "oboseala", pana la tensiuni la borne sub 12V.



Echipamentele de pe piata (cu preturi incepand de la 5000 $ , fiind cele care nu au multe calificari ISO si alte certificate de siguranta si putand depasi 10000 $ ) au reusit sa readuca la "viata" acumulatorii. Acum termenul de "readus la viata" este discutabil si tine cont de multi factori (interni si externi) si in medie, rata de reusita de desulfatare este de 75% din acumulatorii supusi regenerarii. Sunt sigur ca voi fi supus contradictiei, dar tin sa precizez ca daca cineva zice ca va readuce la 100% din proprietatile date de producator un acumulator ce este supus reciclarii, nu este tocmai sincer.



Echipamentul realizat de mine nu costa 5000$, intr-adevar ca nu am certificate ISO (insa timpul nu e pierdut), variind in functie de ce capacitate se doreste a se regenera intre 550 Ron si 2500Ron si avand aceleasi proprietati de regenerare, uneori chiar mai bune fata de cele de pe piata - nu este marketing deoarece produsul/dispozitivul nu este de vanzare.



Alte detalii constructive nu pot sa dau, fiind sub licenta firmei sub care lucrez si care a sponsorizat acest proiect, insa ca si portofoliu pot enumera asa:



- 40 acumulatori AGM 12v / 100 Ah regenerati cu vechime de 15 ani, ce s-au adus la proprietati de cel putin 70% fata de producator

- 20 acumulatori AGM 12v/ 110 Ah regenerati cu vechime de 5 ani, ce s-au adus la proprietati de cel putin 80% fata de producator

- 5 acumulatori AGM 12v / 40Ah regenerati cu vechime de 4 ani, ce s-au adus la proprietati de cel putin 80% fata de producator

- 3 acumulatori GEL 12v / 200 Ah regenerati cu vechime de 7 ani, ce s-au adus la proprietati de cel putin 60% fata de producator - acumulatorii cu capacitatea sub 75% se zice ca nu mai pot fi regenerati, insa se pot face performante

- 5 acumulatori auto FLOODED 12v / 50 - 200 Ah regenerati cu o vechime de 5 - 7 ani, ce au o durata de viata extinsa cu 2 ani



Sunt si acumulatori ce nu au putut fi regenerati, deoarece erau intr-o stare critica (deformari mecanice, scurt intern, fisuri ale electrozilor, etc) - unde nici Creatorul Divin refuza sa le mai dea un "strop de viata" default_77.gif.



Voi ce credeti? A mai pornit cineva un astfel de proiect? Mai are cineva date cu regenerari de acumulatori?