Trebuie neaparat sa aplic si aici despre probemele pe care mi le-a facut contactul de la masina mea, o batrana Dacia 1310.
Functionand pe GPL am observat ca atunci cand pun contactul se aud electrovalvele cum se deschid (lucru normal de altfel), dar cand dadeam la automat acestea se auzeau iarasi (deci se inchideau la loc). Incercand de mai multe ori pana la urma pornea si motorul. Deasemeni de multe ori pornea imdiat ce eliberam cheia. Acum realizez ca practic cand dadeam la automat masinea mea ramanea fara contact general, acesta realizandu-se totusi atunci cand eliberam cheia.
In aceasta dimineata m-a suparat rau de tot. Am pornit, a functionat motorul 3 secunde si s-a oprit. Am dat la automat in reprize scurte pana am terminat bateria (trebuia sa ajung si la munca).
Am pus redresorul 10 minute, am taiat firele contactului, am legat direct si surpriza motorul a pornit imediat, fapt ce mi-a confirmat ca, contactul meu este unul buclucas iar eu m-am chinuit cu el mai bine de jumatate de an.
Contactele care se gasesc acum in magazin nu se potrivesc la mufe pentru modelele mai vechi, adica nu se mai potrivesc la ghidaj. Trebuie urmarit ca firul rosu al contactului sa corespunda cu firul rosu al instalatiei masinii. In acest sens trebuie taiat cu un cutit gidajul de la mufa tata, iar aceasta se va imbina cu mufa mama cu ghidajele invers.
Eu recomand si anulatea tachetului pentru blocarea volanului, acesta poate deveni catastrofal daca se pune accidental in mers.
Problema contact Dacia 1310
Re: Problema contact Dacia 1310
Este o problema veche cu acest contact de Dacia. Pana sa o duc la programul "Rabla", acum 6 ani, masina mea nu mai pornea decat atunci cand puneam in scurt contactul general prin doua fire. Dupa ce pornea desfaceam acel strap si motorul functiona in continuare. Daca strapul ramanea conectat in continuare nu era nici o problema, insa la oprirea din cheie motorul nu se oprea. Acelasi lucru i-l poti face prin conectarea bornei + a bateriei la bobina de inductie ( nu la borna unde este legata platina).
Re: Problema contact Dacia 1310
Am si eu tot o Dacia dar a mea este straveche (din '78) si inca mai arata bine. In 2000 i-am facut caroseria, practic a mai ramas doar plafonul si lonjeroanele.
Am si eu GPL si tin sa va spun ca nu am mai mers pe benzina de vre-o 5 ani pentru ca rezervorul este spart si ca sa-l schimb trebuie sa dau butelia jos. Practic daca ii stii dichisu' poti porni foarte bine si pe GPL chiar si la -20 grade.
Iata cum procedez:
Pornesc motorul si dupa cateva secunde dau comutatorul de gaz pe liber pentru a se consuma gazul care se acumuleaza sub forma lichida in plaman din cauza ca apa nu este inca incalzita pentru a se produce vaporizarea. Cand vad ca incepe sa ingane si nu mai are gaz, dau iar drumul la gaz cateva secunde si iar il opresc. Si tot asa de vre-o trei ori pana se dezmorteste un pic apa pentru a asigura un minim de temperatura vaporizatorului.
Cat de curand va trebui sa fac si eu ceva pentru a o schimba.
Am si eu GPL si tin sa va spun ca nu am mai mers pe benzina de vre-o 5 ani pentru ca rezervorul este spart si ca sa-l schimb trebuie sa dau butelia jos. Practic daca ii stii dichisu' poti porni foarte bine si pe GPL chiar si la -20 grade.
Iata cum procedez:
Pornesc motorul si dupa cateva secunde dau comutatorul de gaz pe liber pentru a se consuma gazul care se acumuleaza sub forma lichida in plaman din cauza ca apa nu este inca incalzita pentru a se produce vaporizarea. Cand vad ca incepe sa ingane si nu mai are gaz, dau iar drumul la gaz cateva secunde si iar il opresc. Si tot asa de vre-o trei ori pana se dezmorteste un pic apa pentru a asigura un minim de temperatura vaporizatorului.
Cat de curand va trebui sa fac si eu ceva pentru a o schimba.