Va propun un dispozitiv electronic de aprindere cu scanteie multipla (ASM), pe care eu l-am testat cu succes, dandu-mi ceva batai de cap la inceput deoarece nu a functionat din prima, in montaj fiind strecurata o greseala (intentionata cred), respectiv dioda D3 era pusa invers.
Avantaje:
- generarea unei salve de scantei, ceia ce permite aprinderea sigura a amestecului combustibil, inclusiv in conditii grele de pornire;
-declansarea sincronizata a salvei de scantei cu deschiderea contectelor ruptorului, asigurand pastrarea unghiului de avans de la sistemul clasic;
-eliminarea caracterului punctiform al apriderii, salva de scantei generand un front de aprindere;
-scaderea gradului de poluare prin cresterea gradului de ardere a amestecului in cilindru;
-uniformizarea mersului motorului in toate regimurile, permitand functionarea la turatii mai mici decat cele obisnuit utilizate in fiecare treapta de viteza;
-cu o carburatie si aprindere corect reglate asigura o economie de carburant de cca 0,6 litri la 100km.