Redresor auto
Redresor auto
Buna ziua, cer ajutor in cazul unui redresor auto 12v. Trafo scoate 16,5v, fac o punte redresoare din 4 diode ku1490, fac conexiunile intre diode, leg conductoarele cu 16,5v si zic asta-i totul. Cuplez trafo la retea, masor tensiunea de iesire si constat cu uimire ca am 16,6v. Intrebare: de ce nu am cadere de tensiune pe diode?, teoretic trebuia sa am la iesire aproximativ 15v nicidecum tensiune peste ce scoate trafo. Legaturile sunt facute bine, zic eu, 2x catozi, 2x anozi, intre catod si anod tensiunea alternativa, evident fara condensator. multumesc!
Re: Redresor auto
pentru ca nu ai nici un fel de consum
Re: Redresor auto
sa inteleg ca in gol nu am cadere de tensiune pe diode? multumesc!
Re: Redresor auto
cum reduc tensiunea din secundarul transformatorului pentru ca la conectarea clestilor pe baterie tensiunea urca la 20v. Asadar, in secundar ar trebui sa am 12v iar traful meu scoate 16,5v. multumesc!
Re: Redresor auto
numai daca poti sa mai scoti din spirele trafului
Re: Redresor auto
multumesc, la varianta asta ma gandeam si eu sau poate reusesc o priza mediana.
-
- Utilizator nou
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Ian 06, 2017 12:40 am
- Localitate: Buzau
- Contact:
Re: Redresor auto
Poti sa mai incerci si conectarea unei rezistente in serie cu bateria (gen sirma de nichelina de la rezistente de resou, bobinata in aer sau pe un material care sa reziste la temperatura inalta, pentru ca se va incalzi in functie de caderea de tensiune de pe ea), ohmii ii vei calcula direct, (empiric) punind in scurt spirele bobinei (faci mai multe spire de la inceput ! ) si verificind ca pe voltmetru conectat la bateria care o incarci sa nu depaseasca 14,2v (maxim 14,4v, altfel vei sulfata bateria), dar nu mai putin de 13,8v pentru ca altfel nu isi va face corect ciclul de incarcare. Ar mai exita o a doua varianta mai usoara dar fara sa poti regla prea corect tensiunea de incarcare optima. Pe vremuri cind ti-se ardea releul regulator la batrina Dacie, sau la autocamionul Raba (etc) soferul pentru a nu omori acumulatorul (din alternator ii venea intre 16 si 20 de volti in functie de turatia motorului) punea in serie un bec de 12v si 5w sau chiar 21w . Spor la treaba !!!
Re: Redresor auto
Multumesc pentru raspunsuri, am rezolvat prin scoaterea unei mediane de 11v. Cu toate astea tensiunea la clesti, pe baterie este un pic cam mare, 15,4v. Avand in vedere ca il folosesc doar pentru dezmortirea bateriei (cateva minute sub supraveghere) sper ca nu-i un dezastru.
Re: Redresor auto
nu are nimic, numai sa nu-l uiti conectat...neavand limitare iti poate "fierbe" bateria
Re: Redresor auto
Multumesc!
Re: Redresor auto
nu se poate sa ai tensiune mai mare decat trafful trebuie verificate diodele ,trebuie sa iese cu cel putin 1v minus
Re: Redresor auto
Nu uita că bateria se comportă ca un condensator de filtrare (netezește tensiunea redresată).
Re: Redresor auto
daca nu esti sigur pe ce spui mai bine abtine-te!Costi27 scrie:nu se poate sa ai tensiune mai mare decat trafful trebuie verificate diodele ,trebuie sa iese cu cel putin 1v minus
Re: Redresor auto
- la redresare(fara mediana) Vcc=Vac-1,4v (daca nu este caderea de tensiune este puntea redresoare defecta<puntea de diode se incinge,transformatorul se incalzeste tensiunea este usor treptat in continua crestere>)la redresorul auto nu necesita filtraj cu condensator!
- pentru filtraj Uiesire= Vcc x 1,414 (mentionez ca sunt foarte sigur pe mine )
- pentru filtraj Uiesire= Vcc x 1,414 (mentionez ca sunt foarte sigur pe mine )