Instrucțiuni de montaj a antenei CB pe camion:
Pentru a funcționa corect și pentru a deveni rezonante toate antenele CB au nevoie de un plan de masa. În acest sens folosim chiar caroseria mașinii prin intermediul suportului antenei, care trebuie să fie din inox sau cel mult otel galvanizat (zincat), pentru un contact perfect al mufei în care înfiletăm antena cu caroseria. Astfel, tresa (împletitura) cablului coaxial va face contact cu cabina.
Stabilim locul unde montam antena: Aceasta trebuie sa aibă vizibilitate în fata, deci o montam undeva în lateralul sau în fata cabinei. Nu montați antenele ascunse în spatele cabinei, nu va funcționa bine și nici la oglinda, nu va avea plan de masa și deschizând ușa de multiple ori se va întrerupe cablul.
Un loc ideal (acolo unde permite) este parasolarul de la parbriz, se montează pe unul din șuruburile de susținere un suport tip L, dacă se poate cu L-ul în jos pentru ca antena să fie cât mai jos, orice centimetru contează pentru a nu lovi cu antena de obstacole. Șurubul se curata bine de tratamentul de culoare neagră pentru contact bun, suportul de tip L se montează ultimul astfel încât să fie presat de „floarea” șurubului. Se folosesc șaibe galvanizate, se pune multă vaselina în filet și în zona de contact. Se poate monta după caz suport tip L1 https://colegu.eu/produs/prindere-anten ... orma-de-l/ sau mult mai indicat suport tip L2 pentru ca antena să fie mai departe de cabina https://colegu.eu/produs/prindere-anten ... orma-de-l/ găsiți în link-uri detalii despre ele, dimensiuni, etc.
Alți suporti speciali pentru antene pot fi văzuți aici: https://colegu.eu/categorie-produs/acce ... antene-cb/
Alte locuri unde se poate monta antena: Unii colegi care au înțeles importanta antenei au acceptat găurirea cabinei, drept urmare am montat suport tip L2 în lateralul cabinei, la colțul dreapta sus al ușii, prins cu 4 șuruburi autoforante de 2cm galvanizate (se găsesc la orice depozit cu materiale de construcții), aveți grija cat strângeți ca sa nu taie filetul. Acest suport asigura o distanța de 15cm a antenei de cabina, astfel încât lobul de radiație al antenei sa nu fie mult afectat.
Un alt loc bun la unele camioane este pe suportii flapsurilor din lateral/spatele cabinei, însă nu am cum explica aici, mergeți la specialist.
Nu prindeți suportii în nituri, acestea prin joc și va apărea un contact de masa imperfect în ritmul vibrațiilor antenei la frecarea cu aerul.
Ce antena sa aleg? Cea mai buna antena ar fi una de 2m, însă nu puteți pune pe camion așa ceva pentru ca va fi prea înalt. După câteva izbituri puternice se va rupe în interiorul bobinei iar tija (spicul) ei se va îndoi/rupe.
Recomand antena ML160 https://colegu.eu/produs/antena-cb-145- ... ara-cablu/ însă cea mai potrivita și mai apreciata antena, mai ales de către colegii „născuți ceva mai devreme” :)) este antena tip fluture S9 https://colegu.eu/produs/antena-cb-120- ... ara-cablu/ împreuna cu adaptorul PL-DV https://colegu.eu/produs/adaptor-pni-pl ... -pl-la-dv/ Aceste antene sunt construite robust, nu are cum intra apa în ele, nu au cum apărea pene de contat la bobine, au un raport preț/calitate/ performanța foarte bun.
Ca și cablu, în toate cazurile se folosește pe camion cablul T601 https://colegu.eu/produs/cablu-de-conex ... b-cu-mufe/ Acesta vine cu mufa care intra în stație nemontata pentru a putea baga cablu prin orice orificiu, ea se montează doar ca în acest clip și nu în alt fel: https://youtu.be/IsvdxEWWP6k?si=f-8S1vCsTg3sf5RO
Astfel, montata corect, în antena se va produce fenomenul de rezonanta. Urmează ca frecventa de rezonanta să fie adusă în canalele stației având ca frecventa centrala cea corespunzătoare canalului 22 (Calibrare). Aceasta operațiune se face de către specialist care cu ajutorul unui analizor de antena va interveni asupra lungimii spicului antenei.
Cu o așa antena nu aveți nevoie de puteri mari pentru a comunica eficient. Am mai discutat despre treaba asta aici: viewtopic.php?t=5096 și aici: viewtopic.php?t=5082
Spor!!