Distributie motoare Ford OHC 1.3-1.6-1.8-2.0
Scris: Joi Dec 12, 2013 6:59 am
Salut,
Cam intre ani 1973 si 1991,nemtii au fabricat o generatie de motoare pentru Ford,de capacitatile 1.3-1.6-1.8-2.0,motoare care pe exterior toate aveau aceeasi conformatie doar ca cilindreea era diferita,respectiv diametrul pistoanelor si camera de ardere.
Aceste motoare au fost echipate pe diferite caroserii cum ar fi Taunus,Granada,Sierra,Capri,Scorpio si Transit.
Motoarele erau foarte reusite deoarece aveau chiulasele de fonta masiva si nu crapau intre supape ca alte tipuri de motoare iar daca se rupea cureaua de distributie,pistoanele nu indoiau supapele deoarece aveau camera de ardere foarte mare si era suficient sa ai o curea veche prin portbagaj ca sa o montezi intr-o parcare si sa poti pleca linistit mai departe.
Voi expune in continuare 2 fisiere video,fisiere in care vom urmari cum se pune distributia la punct si respectiv cum se poate verifica ungerea motorului la rece,dupa schimbarea pompei de ulei.
Motorul prezentat este dupa o Sierra de 1.8 , pe care am reparat-o cu ceva timp in urma:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-1807MXQCk8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uSTHec-HN5g[/youtube]
Cam intre ani 1973 si 1991,nemtii au fabricat o generatie de motoare pentru Ford,de capacitatile 1.3-1.6-1.8-2.0,motoare care pe exterior toate aveau aceeasi conformatie doar ca cilindreea era diferita,respectiv diametrul pistoanelor si camera de ardere.
Aceste motoare au fost echipate pe diferite caroserii cum ar fi Taunus,Granada,Sierra,Capri,Scorpio si Transit.
Motoarele erau foarte reusite deoarece aveau chiulasele de fonta masiva si nu crapau intre supape ca alte tipuri de motoare iar daca se rupea cureaua de distributie,pistoanele nu indoiau supapele deoarece aveau camera de ardere foarte mare si era suficient sa ai o curea veche prin portbagaj ca sa o montezi intr-o parcare si sa poti pleca linistit mai departe.
Voi expune in continuare 2 fisiere video,fisiere in care vom urmari cum se pune distributia la punct si respectiv cum se poate verifica ungerea motorului la rece,dupa schimbarea pompei de ulei.
Motorul prezentat este dupa o Sierra de 1.8 , pe care am reparat-o cu ceva timp in urma:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-1807MXQCk8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uSTHec-HN5g[/youtube]