Ford Fiesta 1.4 TDCI,inlocuire ambreiaj
Scris: Sâm Mar 22, 2014 4:37 am
Ford Fiesta 1.4 TDCI,inlocuit ambreiaj
Rog posesorii de astfel de autoturisme sa nu se supere pe mine pentru propriile concluzii care vor urma si ar fi bine sa retineti ce ar trebui facut ca sa evitati eventualele probleme pe parcursul folosirii autoturismului.
Fata de Focus,au facut unele greseli de fabricatie la Fiesta:
-1.suportul de la baterie,pe care se monteaza si tamponul cutiei de viteze este sudat,nu mai este detasabil si din acest motiv(tampit),nu se poate scoate motorul si cutia de viteze decat daca demontezi faruri,spoiler,radiatoare,etc,ca sa se poata scoate motorul prin fata si nu direct in sus ca la orice autoturism.
-2.tot pe acest suport sunt prinse 5 fire negre de legaturi de masa si in loc sa le monteze pe toate pe un singur surub,au montat 5 suruburi.Atentie mare ca acestea sunt ruginite si nu mai fac contact si o sa va mirati de ce aveti probleme la instalatia electrica.Recomand tuturor demontarea acestora,curatarea cu şmirgher cu granulatie mare,ungerea cu vaselina si montare la loc.
-3.ca sa separi instalatia electrica dintre caroserie si motor,la Focus are 2 mufe multicontact care se decupleaza,dar la Fiesta au facut una singura si in rest demontezi papucii din tabloul de conexiuni iar calculatorul(ECU) si cate si mai cate relee de bujii si etc,raman sa atarne pe motor,in loc sa fi montate pe caroserie,puteti observa in poze.
-4.cautatoarele de la cutia de viteze sunt montate in partea din fata jos,nu mai sunt deasupra cutiei si din acest motiv trebuie urmarit cand incepe sa se umezeazca capacul de plastic negru care este montat peste cablurile de viteze,ca se se schimbe simeringul la timp pentru a nu pierde uleiul de transmisie.
-5.conducta de tur de la servodirectie,in loc sa fie trecuta frumos pe lonjeron pe sub cutia de viteze,este trecuta peste cutie si esti obligat sa dai drumul la lichid.
-6.directia si planetarele sunt similare.
-7.turbosuflanta e pusa foarte comod,pe fata motorului.
Am incercat sa va fac si o scurta prezentare a subansamblelor si pe unde sunt montate fiecare,ca sa va fie mai usor de gasit filtru de ulei de exemplu.
Se poate observa din poze cat de invinetita este volanta de la patinarea discului care a fost foarte uzat fizic.
Rog posesorii de astfel de autoturisme sa nu se supere pe mine pentru propriile concluzii care vor urma si ar fi bine sa retineti ce ar trebui facut ca sa evitati eventualele probleme pe parcursul folosirii autoturismului.
Fata de Focus,au facut unele greseli de fabricatie la Fiesta:
-1.suportul de la baterie,pe care se monteaza si tamponul cutiei de viteze este sudat,nu mai este detasabil si din acest motiv(tampit),nu se poate scoate motorul si cutia de viteze decat daca demontezi faruri,spoiler,radiatoare,etc,ca sa se poata scoate motorul prin fata si nu direct in sus ca la orice autoturism.
-2.tot pe acest suport sunt prinse 5 fire negre de legaturi de masa si in loc sa le monteze pe toate pe un singur surub,au montat 5 suruburi.Atentie mare ca acestea sunt ruginite si nu mai fac contact si o sa va mirati de ce aveti probleme la instalatia electrica.Recomand tuturor demontarea acestora,curatarea cu şmirgher cu granulatie mare,ungerea cu vaselina si montare la loc.
-3.ca sa separi instalatia electrica dintre caroserie si motor,la Focus are 2 mufe multicontact care se decupleaza,dar la Fiesta au facut una singura si in rest demontezi papucii din tabloul de conexiuni iar calculatorul(ECU) si cate si mai cate relee de bujii si etc,raman sa atarne pe motor,in loc sa fi montate pe caroserie,puteti observa in poze.
-4.cautatoarele de la cutia de viteze sunt montate in partea din fata jos,nu mai sunt deasupra cutiei si din acest motiv trebuie urmarit cand incepe sa se umezeazca capacul de plastic negru care este montat peste cablurile de viteze,ca se se schimbe simeringul la timp pentru a nu pierde uleiul de transmisie.
-5.conducta de tur de la servodirectie,in loc sa fie trecuta frumos pe lonjeron pe sub cutia de viteze,este trecuta peste cutie si esti obligat sa dai drumul la lichid.
-6.directia si planetarele sunt similare.
-7.turbosuflanta e pusa foarte comod,pe fata motorului.
Am incercat sa va fac si o scurta prezentare a subansamblelor si pe unde sunt montate fiecare,ca sa va fie mai usor de gasit filtru de ulei de exemplu.
Se poate observa din poze cat de invinetita este volanta de la patinarea discului care a fost foarte uzat fizic.