VW Passat 1.8 injectie benzina modificat pe carburatie Dacia

Totul despre problemele masinilor
bibanu47

VW Passat 1.8 injectie benzina modificat pe carburatie Dacia

Mesaj necitit de bibanu47 »

VW Passat 1.8 injectie benzina modificat pe carburatie Dacia

Prezentare sumara


Cu ceva timp in urma,am avut de inlocuit un motor de Passat 1.8 90 CP care era pe injectie multipunct dar era distrus setul motor iar chiulasa sparta si deoarece reparatia costa foarte mult,propietarul a decis sa-l inlocuiasca cu un motor similar dar pe carburatie si ulterior l-am modificat pe carburator de Dacia 1400.

In pozele de mai jos se poate observa cat ulei exista in galeria de admisie datorita faptului ca scapa compresia in baie fiind sparte doua pistoane si apoi veti observa cat de simplu devine motorul in partea superioara la trecerea de la injectie la carburatie.
Se mai poate vedea si lungimea axului de la electromotor deoarece majoritatea electromotoarelor VW/Audi nu au capac,centrarea axului fiind facuta in oala cutiei de viteze,acolo fiind montata bucsa frontala a electromotorului.
Ce ar mai fi de precizat,ar fi faptul ca aceste motoare se duc lejer cu viteza a 2 a la 90 km/h si va spun din proprie experienta,deoarece cu ceva ani in urma an detinul un asemenea motor.

In cele ce urmeaza va voi face un scurt istoric al acestui autoturism si sper ca cineva sa nu ma acuze ca ma laud,deoarece exista poze si detalii complete,deci povestea a decurs in felul urmator:
Am fost sunat de acest client de pe forumul de la VW si mi-a spus ca a reparat motorul la atelierul unui prieten de-al lui din Bucuresti dar cu toate acestea merge foarte prost si curge si uleiul din el,fara a se simti nici o modificare.Am stabilit de comun acord sa vina la mine de la Bucuresti si cand ne-am intalnit,am vazut cu mirare reclama care o avea facuta pe luneta autoturismului si l-am intrebat daca nu cumva face misto de mine si are atelier de reparatii auto dar vrea sa ma puna la incercare,dar el a raspuns ca prietenul lui care ia reparat masina,l-a rugat sa-l lase sa-si faca reclama pe masina lui,culmea tupeului.

Am introdus masina in atelier si in primele secunde am observat ca garnitura motorului este veche si in motor nu sa umblat,iar cand am dat racordul de la filtrul de aer jos m-am ingrozit vazand cat ulei putea sa aiba acolo.Ce sa mai zic,ambele radiatoare de la racire si AC atarnau pe jos si erau legate cu sarme,instalatia electrica facuta praf si in portbagaj 3-4 bidoane de 6 l cu apa deoarece motorul fierbea intr-o veselie.

Am mai avut discutii prin diferite topicuri despre montarea carburatoarelor de Dacia cu mare succes pe diferite autoturisme,cu toate ca multi se vaieta ca nu merge bine dar conteaza foarte mult cum este montat.
Am confectionat o flansa metalica care trebuie sa aiba intre 6/10 mm grosime pentru a nu se deforma,care la exterior are conformatia galeriei de VW si la centru are practicata o gaura cu diametrul de 32 mm,deoarece atat are difuzorul carburatorului de Dacia.Garniturile de etansare eu le confectionez din cutiile curelelor de distributie, (se observa in poze)care detin un carton de buna calitate care inainte de montare se ung cu un strat subtire de vaselina nu cu silastic.
Este de mare importanta sa se monteze obligatoriu "pata calda",adica flansa de incalzire de sub carburator,chiar daca galeria de admisie este prevazuta cu preincalzire din fabricatie,deoarece pe timp mai rece se formeaza zapada in carburator si motorul se opreste din 3 in 3 km si nimeni nu stie care este cauza,acuzand pompa de alimentare,filtru sau alte minuni.

Ca avantaje sau dezavantaje mentionez urmatoarele :

-motor 1800 cm3,consum extern 7.5/8l % cu servodirectie si AC,
-viteza,pana la 147 km/h,demareaza excelent apoi isi ia viteza mai in timp, :D
-calculul este facut pe un jiclor de atac de 155,
-ca inconveniente ar fi faptul ca trebuie montat cablu de soclu obligatoriu,pentru pornirea la rece.
Fişiere ataşate
reclama atelierului care distruge motoare.JPG
reclama atelierului care distruge motoare.JPG (56.85 KiB) Vizualizat de 2252 ori
motor si cutie in ansamblu,vedere spate.JPG
motor si cutie in ansamblu,vedere spate.JPG (101.46 KiB) Vizualizat de 2252 ori
motor si cutie in asamblu vedere frontala.JPG
motor si cutie in asamblu vedere frontala.JPG (96.17 KiB) Vizualizat de 2252 ori
prezentarea motorului si accesoriilor.JPG
prezentarea motorului si accesoriilor.JPG (92.4 KiB) Vizualizat de 2252 ori
admisia veche pe injectie si racordurile sale.JPG
admisia veche pe injectie si racordurile sale.JPG (75.22 KiB) Vizualizat de 2252 ori
anexe siatem de injectie.JPG
anexe siatem de injectie.JPG (76.78 KiB) Vizualizat de 2252 ori
debitmetrul de aer si carcasa filtrului de aer de la instalatia pe injectie.JPG
debitmetrul de aer si carcasa filtrului de aer de la instalatia pe injectie.JPG (63.02 KiB) Vizualizat de 2252 ori
fosta admisie de injectie plina de ulei.JPG
fosta admisie de injectie plina de ulei.JPG (58.24 KiB) Vizualizat de 2252 ori
cutie viteze.JPG
cutie viteze.JPG (131.1 KiB) Vizualizat de 2252 ori
electromotor.JPG
electromotor.JPG (69.34 KiB) Vizualizat de 2252 ori
galerie admisie pentru carburator.JPG
galerie admisie pentru carburator.JPG (65.41 KiB) Vizualizat de 2252 ori
flansa confectionata pentru modificarea pe carburator de Dacia.JPG
flansa confectionata pentru modificarea pe carburator de Dacia.JPG (61.11 KiB) Vizualizat de 2252 ori
garnitura confectionata.JPG
garnitura confectionata.JPG (58.85 KiB) Vizualizat de 2252 ori
flansa de adaptare si pata calda a carburatorului.JPG
flansa de adaptare si pata calda a carburatorului.JPG (84.46 KiB) Vizualizat de 2252 ori
prezentare motor cu galeria de admisie modificata.JPG
prezentare motor cu galeria de admisie modificata.JPG (98.46 KiB) Vizualizat de 2252 ori
carburator montat cu flansa adaptoare.JPG
carburator montat cu flansa adaptoare.JPG (67.9 KiB) Vizualizat de 2252 ori
racordarea carburatorului.JPG
racordarea carburatorului.JPG (65.78 KiB) Vizualizat de 2252 ori