Alfa Romeo 164,reparatia capitala a motorului de 2,5 TD cu 4
Scris: Joi Apr 03, 2014 10:28 am
Alfa Romeo 164,reparatia capitala a motorului de 2,5 TD cu 4 chiulase
Acest tip de motor este unic in felul sau,deoarece italianul l-a construit cu 4 chiulase si a fost echipat cu cate o chiulasa pe fiecare piston in parte,fara a practica canalizatii de ungere prin ele,preferand sa vina cu conducte exterioare pentru transportul uleiului,iar prin chiulasa trece decat lichidul de racire.
Distributia este in ulei,fiind alcatuita numai din pinioane,fara lant sau contra patine de frictiune.
Motorul este prevazut cu camasi in bloc,etansate cu oringuri de cauciuc si inele de aluminiu,separand lichidul de racire fata de ulei.
La demontare am gasit uzura pe camasile setului motor,pistonul nr. 1 nu functiona din cauza supapelor care nu produceau etanseitatea,iar segmentii erau extrem de uzati.
In pozele de mai jos incerc sa detaliez unele etape din reparatia motorului si de aceea va rog sa dati atentie semnificatiilor mentionate de mine in cadrul fiecarei poze.
Acest tip de motor este unic in felul sau,deoarece italianul l-a construit cu 4 chiulase si a fost echipat cu cate o chiulasa pe fiecare piston in parte,fara a practica canalizatii de ungere prin ele,preferand sa vina cu conducte exterioare pentru transportul uleiului,iar prin chiulasa trece decat lichidul de racire.
Distributia este in ulei,fiind alcatuita numai din pinioane,fara lant sau contra patine de frictiune.
Motorul este prevazut cu camasi in bloc,etansate cu oringuri de cauciuc si inele de aluminiu,separand lichidul de racire fata de ulei.
La demontare am gasit uzura pe camasile setului motor,pistonul nr. 1 nu functiona din cauza supapelor care nu produceau etanseitatea,iar segmentii erau extrem de uzati.
In pozele de mai jos incerc sa detaliez unele etape din reparatia motorului si de aceea va rog sa dati atentie semnificatiilor mentionate de mine in cadrul fiecarei poze.