Pagina 1 din 1

Ford Fiesta 1.4 TDCI an 2006 - electrovalva EGR

Scris: Sâm Mai 03, 2014 6:26 pm
de bibanu47
Vazut motorul din fata,aceasta electrovalva EGR este pozitionata in spatele motorului pe partea dreapta sus,aceasta neviind vizibila cu ochiul liber.
Acest motor fiind generatie mai noua,nu are supapa EGR mecanica pe baza de membrana care sa lucreze pe absortie cum exista mai la toate modelele ci aceasta este comandata electronic,lucrand pe baza de electromangnet,acesta comandand o pargie care lucreaza elicoidal,executand o miscare de 90 de grade urcand si coborand stanga-dreapta,astfel deschizand si inchizand transferul de gaze.
Datorita faptului ca acest ghidaj elicoidal era ancrasat de calamina rezultata in urma procesului de ardere,culisa foarte greu,plus ca nu facea cursa completa si din acest motiv,la oprirea motorului,electrovalva se auzea cum inchide mult mai tarziu dupa luarea contactului.
Pentru a demonta aceasta eletrovalva e o intreaga aventura si trebuie tinut cont de urmatoarele aspecte in timpul operatiei.

Deci se demonteaza urmatoarele:
-filtrul de aer,
-carcasa filtrului,
-racordul de la turbina,
-baterie filtru de motorina,
-mufa multicontact care alimenteaza tot motorul,
-tubulatura aer,
-electrovalva EGR,care este fixata cu 3 suruburi de M4.

O atentie deosebita trebuie acordata mufei multicontact care face toata alimentarea electrica a motorului si aici fac referire la faptul ca inainte de a o decuplata prin tragere,trebuie ridicata siguranta de plastic care o asigura,altfel riscam sa o distrugem si la montare trebuie sa avem grija de cele doua oringuri de etansare,deci sa privim cu atentie pozele si explicatia de la fiecare in parte: