Pagina 1 din 1

Ford Fiesta 1.4 TDCI,demontare caseta de directie

Scris: Vin Apr 18, 2014 6:35 pm
de bibanu47
Ford Fiesta 1.4 TDCI,demontare caseta de directie de pe caroserie



Faptul ca la o anumita perioada de timp nu verificam starea burdufelor care protejeaza cremaliera casetei,deteriorarea acestora si folosirea autoturismului pe termen indelungat fara a remedia defectiunea,poate duce la corodarea cremalierei si imposibilitatea de a mai fi reparata ci decat inlocuita.

Detaliez putin demontarea casetei de pe masina,operatiile necesare si sculele folosite:

-se suspenda si se asigura masina pe partea din fata.demontand ambele roti,
-pe sub aripa de pe partea soferului(stanga),cu ajutorul unei tubulare de M10 se demonteaza surubul care asigura cu o placa metalica,ambele conducte de ulei,tur si retur si se goleste instalatia miscand succesiv de volan stanga si apoi dreapta,operatia fiind repetata pana cand nu mai curge ulei,
-in interiorul masinii,jos intre pedalele de comanda se gaseste cuplajul casetei care este fixat cu un singur surub tot cu tubulara de M10,dupa demontare se extrage usor axul,
-caseta are fixat pe corpul ei conducta de retur cu ajutorul a doua suruburi care se demonteaza cu tubulara de M8,acestea sunt postate pe capetele casetei si daca nu sunt demontate conducta se poate rupe,
-caseta este fixata pe punte cu ajutorul a doua suruburi,acestea fiind postate aproape de capete si se demonteaza cu tubulara de M13,
-datorita faptului ca axul de la cuplajul casetei este prea lung,aceasta nu se poate scoate de pe caroserie decat daca demontam puntea si o coboram vreo 10 cm de partea din spate.
Puntea este fixata cu 8 suruburi,4 dintre ele se demonteaza cu tubulara de M18,2 cu tubulara de M15 si inca 2 cu tubulara de M13,dar nu trebuie sa uitam demontarea bratului anti-rasturnare care fixeaza motorul si cutia de punte,acesta fiind fixat la randul lui cu 2 suruburi cu tubulara de M15 si 3 cu tubulara de M13,
-puntea trebuie asigurata la demontare cu un cric hidraulic postat la jumatatea ei,
-dupa remontarea tuturor ansamblurilor,obligatoriu se va merge la orice statie de spalare auto,datorita faptului ca tot uleiul hidraulic curs pe punte,va deteriora tot ce se numeste cauciucarie,adica bucsi bascule,bucsi bara stabilizatoare ,etc.

Va rog sa dati atentie explicatiilor de la fiecare poza in parte: